lördag 11 december 2010

Julkänsla med islandshästar.....

Julkänsla med Islandshästar
Ja, det är rubriken i dagens Borås Tidning! Tusen Tack till alla er som gjorde gårdagens Öppet hus så lyckat!! Tack till alla goa vänner som hjälpte till!! Igår var det perfekt väder för Julfest, lagom kallt och med massa snö. Mashallerna lyste lång väg och musiken hördes på lång väg...Lycklig och pigga hästar töltade fram i olika formationer och i olika tempon . För att visa hur fort tölten kan gå fick man chans att se det igår, när någon häst galopperade och efter kommer en annan i ökad tölt...Yes det var en riktig upplevelse i livet igår...
Vill passa på att även tacka för alla fina Julklappar jag fick igår.
Tack!!
Nedan lite bilder från igårkväll, och läs gärna mer i BT samt se bild från igår...

Några har börjat ställa upp sig för att få se uppvisningen....
Kalle och Grim går in och värmer sig mellan uppvisningarna...
Full fart på väg mot Öppet hus.....
Inne i stallet satt det olika bildkollage på vad som hänt under det gångna året...
Mer pulikbilder...
Då vi hade öppet hus med Drop in så körde vi uppvisning varje halvtimme...
Nu laddar vi om inför morgondagen! De två kommande söndagarna kommer vi att vara vid Stora Torget i Borås och ha Prova på ridning . Kl 12.00-14.00...Välkomna förbi......




2 kommentarer:

  1. På stora torget är det väl ändå ponnyridning och inte prova på ridning som du kallar det?!

    SvaraRadera
  2. Hej Anonym....
    Tack för din synpunkt! Jag har valt att kalla det prova på...då vi har med oss Islandshästar som både barn och vuxna kan få rida imorgon. Jag tycker ponnyridning vänder sig mer till barn och därför har jag valt att kalla det prova på ridning i morgon, då jag vänder mig både till vuxna och barn....
    Välkommen till Stora Torget i morgon för att prova på.....Med vänlig hälsning Marie

    SvaraRadera